Alumnes xinesos ens visiten
El dimecres dia 8 de feber un
grup de 13 alumnes xinesos (d’entre 13 i 17 anys), 3 professores i una
intèrpret van venir a l’insitut a veure com treballàvem tot allò relacionat amb
la sostenibilitat i el medi ambient. Van venir gràcies a l’equip de Barcelona
+ Sostenible (xarxa de la qual nosaltres formem part des de fa quatre
cursos) i els vam acollir a la nostra biblioteca.
L’experiència ens va servir per
explicar-nos a nosaltres mateixos tot allò que fem i veure allò que volem
millorar. Els alumnes es van sorprendre molt de la visita dels estudiants
xinesos, van quedar molt parats que ens escollissin a nosaltres per aprendre
més sobre sostenibilitat i van constatar que la feina que fem a les optatives
de medi ambient ha donat fruits.
Per nosaltres va ser tot un repte
preparar, juntament amb els nostres alumnes de segon i tercer d’ESO, una
xerrada i la posterior visita. Vam decidir preguntar-nos com ens agradaria que
ens ho expliquessin si nosaltres viatgéssim a Pequín i vam concloure que no
podia ser només teòric, sinó que també havíem de fer alguna cosa més dinàmica i
pràctica.
Ens vam organitzar per
temàtiques: pla de residus, compostador, hort lassanya, com plantem?, calendari
del pagès, hotel d’insectes,... i vam preparar unes mini presentacions per
poder explicar bé allò que havíem marcat com a destacable. Els nervis hi eren i
la pressió també, perquè no teníem gaire temps per preparar-ho. A continuació
expliquem tot el que els vam explicar i vam fer aquell dia.
Primer de tot vam fer una rebuda
oficial als nostres visitants amb el director del centre, en Félix García, i un
alumne xinès de Batxilletat que va fer la traducció, en Jordi Heng.
A continuació els vam explicar
que, en entrar a Barcelona + Sostenible, vam fer un diagnòstic d’allò que creiem
que era millor pel centre en relació a la sostenibilitat, i que ens havíem
centrat principalment en dues branques:
-
La primera està relacionada amb el Pla de
Residus, basant-nos en la regla de les “tres R”: reduir, reutilitzar i
reciclar.
-
La segona està relacionada amb l’augment de la
biodiversitat. Això ho hem portat a terme amb l’hort, l’hort lassanya, els
hotels d’insectes, els abeuradors, el jardí de papallones i la bassa.
En aquesta primera part també vam
parlar de dos projectes més del centre:
-
La construcció d’un amfiteatre a l’aire lliure
per poder treballar-hi durant el bon temps.
-
El projecte en
Residència, on alumnes de tercer, amb l’ajuda dels arquitectes LaCol, imaginen idees per donar usos al solar
que hi ha entre el nostre institut i l’escola Jovellanos.
Un cop fet el primer tastet vam
sortir a veure allò que havíem ensenyat només amb imatges. Els alumnes de segon
i tercer, en grups de dos o tres, esperaven els companys xinesos per explicar
in situ tot allò que fan a les optatives de medi ambient i com havien construït
els diferents espais: el compostador, els horts, els hotels d’insectes, la bassa...
En aquesta petita ruta els alumnes xinesos també van poder experimentar què
significa treballar un hort amb una petita demostració pràctica de com plantar
planter de cebes o llavors de pastanagues i raves.
Seguidament els vam oferir un
esmorzar: sucs de taronja naturals, entrepà de formatge i entrepà vegetal amb
enciams de l’hort.
Després d’un petit descans, els
alumnes van poder imaginar i construir en forma de maqueta un cobert de canyes
pel nostre amfiteatre. El professor Antonio Pinto, de tecnologia, els tenia
preparat tot el material, i amb unes quantes instruccions els nois i noies
xinesos van començar a treballar per parelles. Al final cada parella va exposar
allò que havia fet. Van sortir maquetes molt creatives!
Per últim, el director de l’insitut
va venir a tancar la visita, que va finalitzar amb un intercanvi d’obsequis.
Gràcies a tots els que hi vau
col·laborar!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada