dijous, 16 de febrer de 2017

Alumnes xinesos ens visiten



El dimecres dia 8 de feber un grup de 13 alumnes xinesos (d’entre 13 i 17 anys), 3 professores i una intèrpret van venir a l’insitut a veure com treballàvem tot allò relacionat amb la sostenibilitat i el medi ambient. Van venir gràcies a l’equip de Barcelona + Sostenible (xarxa de la qual nosaltres formem part des de fa quatre cursos) i els vam acollir a la nostra biblioteca.

L’experiència ens va servir per explicar-nos a nosaltres mateixos tot allò que fem i veure allò que volem millorar. Els alumnes es van sorprendre molt de la visita dels estudiants xinesos, van quedar molt parats que ens escollissin a nosaltres per aprendre més sobre sostenibilitat i van constatar que la feina que fem a les optatives de medi ambient ha donat fruits.

Per nosaltres va ser tot un repte preparar, juntament amb els nostres alumnes de segon i tercer d’ESO, una xerrada i la posterior visita. Vam decidir preguntar-nos com ens agradaria que ens ho expliquessin si nosaltres viatgéssim a Pequín i vam concloure que no podia ser només teòric, sinó que també havíem de fer alguna cosa més dinàmica i pràctica.

Ens vam organitzar per temàtiques: pla de residus, compostador, hort lassanya, com plantem?, calendari del pagès, hotel d’insectes,... i vam preparar unes mini presentacions per poder explicar bé allò que havíem marcat com a destacable. Els nervis hi eren i la pressió també, perquè no teníem gaire temps per preparar-ho. A continuació expliquem tot el que els vam explicar i vam fer aquell dia.

Primer de tot vam fer una rebuda oficial als nostres visitants amb el director del centre, en Félix García, i un alumne xinès de Batxilletat que va fer la traducció, en Jordi Heng.


A continuació els vam explicar que, en entrar a Barcelona + Sostenible, vam fer un diagnòstic d’allò que creiem que era millor pel centre en relació a la sostenibilitat, i que ens havíem centrat principalment en dues branques:


-          La primera està relacionada amb el Pla de Residus, basant-nos en la regla de les “tres R”: reduir, reutilitzar i reciclar.



-          La segona està relacionada amb l’augment de la biodiversitat. Això ho hem portat a terme amb l’hort, l’hort lassanya, els hotels d’insectes, els abeuradors, el jardí de papallones i la bassa.

En aquesta primera part també vam parlar de dos projectes més del centre:

-          La construcció d’un amfiteatre a l’aire lliure per poder treballar-hi durant el bon temps.

-          El projecte en Residència, on alumnes de tercer, amb l’ajuda dels arquitectes LaCol, imaginen idees per donar usos al solar que hi ha entre el nostre institut i l’escola Jovellanos.

Un cop fet el primer tastet vam sortir a veure allò que havíem ensenyat només amb imatges. Els alumnes de segon i tercer, en grups de dos o tres, esperaven els companys xinesos per explicar in situ tot allò que fan a les optatives de medi ambient i com havien construït els diferents espais: el compostador, els horts, els hotels d’insectes, la bassa... En aquesta petita ruta els alumnes xinesos també van poder experimentar què significa treballar un hort amb una petita demostració pràctica de com plantar planter de cebes o llavors de pastanagues i raves.





Seguidament els vam oferir un esmorzar: sucs de taronja naturals, entrepà de formatge i entrepà vegetal amb enciams de l’hort.

Després d’un petit descans, els alumnes van poder imaginar i construir en forma de maqueta un cobert de canyes pel nostre amfiteatre. El professor Antonio Pinto, de tecnologia, els tenia preparat tot el material, i amb unes quantes instruccions els nois i noies xinesos van començar a treballar per parelles. Al final cada parella va exposar allò que havia fet. Van sortir maquetes molt creatives!


Per últim, el director de l’insitut va venir a tancar la visita, que va finalitzar amb un intercanvi d’obsequis.





Gràcies a tots els que hi vau col·laborar!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada